Conferences and Seminar

"Masterclass on Fog Collection"

Online One Day Masterclass: Fog collection for water management and sustainable forestry

______________________________________________________________

13.12.2018 - Titolo della Conferenza: "La passione per la cooperazione. Attività della Scuola di Agraria dal 2016 al 2018 e prospettive future. In ricordo di Mario Falciai"

1. Elena Bresci e Federico Preti. "In Ricordo di Mario Falciai"

2. Elena Bresci. "Le attività di Cooperazione del dipartimento GESAAF"

3. Maria Teresa Ceccherini. "Le attività di Cooperazione del dipartimento DISPAA"

4. Stefano Barontini. "Traditional irrigation between combat against desertification and cultural interaction"

5. Frank van Steenbergen. "The Future of Agriculture: a Driver for Social Change in the South of the World"

6. Francesco Pavani, vincitore Riconoscimento Accademico Mario Falciai 2018. “Analisi e proposte progettuali per l'approvvigionamento idrico in quattro villaggi del Parco Nazionale Marino di Lampi, Myanmar”

______________________________________________________________

10.12.2018 - Seminar: Traditional and Innovative Water Harvesting for Landscape Change

Speaker: Frank van Steenbergen

Download supplementary material

13.11.2018 - Seminar: Land degradation and combating desertification in Tunisia

1. Ouessar_Land Degradation and Combating Desertification (with focus on Tunisia)
2. Dall'Osteria_Study on fog harvest (2013-2017) in the Agricultural Community Peña Blanca- Chile
3. Castelli_Fog collection as a strategy to sequester carbon in drylands

______________________________________________________________

12.11.2018 - Seminar: Water harvesting in the dry areas: diversity and impact assessment

1. The Water Harvesting Lab
2. Ouessar_Water harvesting in the dry areas. Diversity and impact assessment
3. Boselli_A bridge between Mediterranean cultures

Download supplementary material

______________________________________________________________

27.9.2018 - Seminar: "Research, Monitoring and Evaluation: Concepts, Methods and Application"

During the seminar, COSPE Onlus will present its activities and possibility of internships for students

Presentations:

1. Zobaer Ahmed

2. Maria Donata Rinaldi

3. The Water Harvesting Lab (WHLab)

21.2.2018 - Water Harvesting Lab Activities in Ethiopia

The seminar will introduce and discuss the most recent research activities of the Water Harvesting Lab of the Department of Agricultural, Food and Forestry Systems (GESAAF) in Ethiopia, in Cooperation with Mekelle University.

______________________________________________________________

International Seminar “Internationalization and cooperation activities between GESAAF and Institute of Water and Environment - University of Mekelle (Ethiopia)”

The seminar presented the international research activates realised by the GESAAF, the Institute of Water and Environment of the University of Mekelle (Ethiopia) and the research centre MetaMeta (the Netherlands). The topics covered by the collaboration are water management in arid areas, microclimate management for rural resilience, water harvesting and capacity building. The research undergone and the exchange programs of MSc, PhD students and Academic staff were presented

ultimo aggiornamento: 27-Dic-2018